Mark Webber, ósmy kierowca wyścigu otwierającego sezon, przyznał otwarcie, że zmiany regulaminu w żadnym stopniu nie poprawiły sytuacji kierowców. Wręcz przeciwnie, kierowca RB6 stwierdził, że cały dystans wyścigu przejechał za wolniejszymi kierowcami, bez jakiejkolwiek możliwości ich wyprzedzenia.
„Stało się to dość nudne” - mówił Australijczyk dla gazety Sydney Morning Herald. „Spędziłem 48 okrążeń najpierw za Schumacherem, a potem za Buttonem i nie mogłem zrobić nic, aby ich wyprzedzić”.„Próbowałem wszystkiego – różnych linii jazdy, nacisku, dosłownie wszystkiego, ale obaj są dobrymi kierowcami i żaden nie popełnił błędu. Byłem szybszy, ale nie miałem możliwości przebicia się do przodu” - przyznał kierowca zespołu Red Bull Racing.
„Byłem dość zszokowany trudnościami, jakie sprawiało wyprzedzanie. Nie wróży to dobrze żadnemu z jednopostojowych wyścigów w kalendarzu, gdzie w zasadzie każdy zastosuje bardzo podobną strategię”.
16.03.2010 16:34
0
jak bys umial to bys wyprzedzil
16.03.2010 16:39
0
własnie w tym wyścigu nie było w ogóle wyprzedzania!!, to że alonso wyprzedził z massa vettla który miał problemy z silnikiem i jego bolid jechał z 250 km/h maks to jest nic... Nie rozumiem komentatorów z polsatu którzy jak zauważyli że alonso wyprzedza Vettla to zaczeli tak krzyczeć i się podniecać jakby z bolidem Vettla wszystko było ok... albo że Kubica na wyprzedził paru kierowców.. ale jakich? Z HRT chyba co na okr 10 sekund tracą... Na starcie też nudno będzie, każdy tyle samo paliwa. Gdyby z webbera bolidu dym nie leciał to by nikt nie stracił nikt nie zyskał pozycji..
16.03.2010 16:39
0
Jaki tor takie wyprzedzanie...
16.03.2010 16:40
0
ja uważam że duze znaczenie ma sam tor, jego budowa. Powinno się budować tory właśnie biorąc pod uwagę wyprzedzanie.
16.03.2010 16:43
0
3. Jeżeli Bahrain uważasz za zły tor do wyprzedzania to ja już widzę jak na hungaroringu będą się wyprzedzać albo na monaco. :)
16.03.2010 16:44
0
Tak bedzie do samego konca sezonu. Profesje od startu do mety. Zmiany pozycji beda wynikac jedynie z jakiegos wiekszego bledu przeciwnika lub usterki technicznej. Jesli tak to za gora pol roku poznamy nowego mistrza.
16.03.2010 16:47
0
Jak wyprzedzić taką cysterną, przecież opóźnienie hamowania może bolid wywalić z toru. Raz jak Kubica wyprzedzał , nie pamiętam kogo ,to o mały włos go nie skontrowali.
16.03.2010 16:49
0
@4 Bahrain to jeden z lepszych torow do wyprzedzania wlasnie. Tyle, ze aktualne regulacje bolidow nie pozwalaja na to. Tory musialyby wygladac adekwatnie do sezonu 2010 tak: Dwie rownolegle 2km proste i dwa bardzo ostre dohamowania. Innych zakretow by nie bylo, bo utrzymac sie taka cysterna na szybkich lukach za kims w brudnym powietrzu to szczyt wszystkiego. FIA zabija ten sport
16.03.2010 16:50
0
5.Tunio1- sam widziales jak sie tam wyprzedza a raczej nie wyprzedza:) Obawiam sie ze w tym sezonie na kilku takich torach czekają nas kolorowe procesje.
16.03.2010 16:52
0
@5 albo Hiszpania, już w zeszłym roku nic się nie działo, to teraz już nie będzie absolutnie "niczego" (cytując klasyk)
16.03.2010 16:52
0
strach pomyśleć jak będzie wyglądało gp abu zabi
16.03.2010 16:54
0
no i FIA nie wyszedl kolejny pomysl ktory mial na celu urozmaicic wyscig a tak naprawde spowodowal ze wieje nudą
16.03.2010 16:55
0
taką cysterną to bardzo trudno będzie wyprzedzać w tym sezonie
16.03.2010 16:59
0
Być może od tego sezonu wystarczające będzie oglądanie kwalifikacji w całości a wyścigu ,,jednym okiem". Oszczędność czasu gwarantowana.
16.03.2010 17:02
0
a może niech powrócą do bolidów z 2008r skoro zmiany nic nie dały?
16.03.2010 17:03
0
Jesli sami kierowcy mowia, ze wyscig byl nudny no to w trybie natychmiastowym powinno sie to wszystko zmienic. Juz FIA powinna poinformowac, ze od 2011 tankowanie znow bedzie dozwolone. Ale nie, przeciez te stare dziady razem z Bernim na czele nie przyznaja sie do bledu tylko beda sie tlumaczyc, (jak to juz Berni zrobil) ze trzeba poczekac. DUPA!!! ...nie "poczekac".
16.03.2010 17:04
0
Kubek ładnie łyknął de la rose i buemiego xD ....nie wspominajac juz o tamtych maruderach
16.03.2010 17:12
0
Ladnie? Meczyl sie z nimi przez dobre pare okrazen, w koncu zdecydowal sie na desperacki atak po wewnetrznej, opozniajac hamowanie do granic mozliwosci. Prawie go wynioslo.
16.03.2010 17:12
0
Gdyby pozwolic na wiecej mocy to na prostej "brudne powietrze" by nie zaszkodziło. Nie rozumiem dlaczego zrezygnowano z KERS ,wystarczylo ustawić wyższy limit mocy albo bez limitu i by się działo.
16.03.2010 17:13
0
Tylko Kubek i Kubek. Przecież to zupełnie inne sytuacje. Łatwiej wyprzedzić Kubicy takich maruderów niż Webberowi był nie było Mistrzów Świata w dużo lepszych autach niż te z którymi walczył Kubica. Niestety jak już powiedziano rzecz nie w torze a w konfiguracji aut. Cysterny, wąskie opony z przodu itd. Inna sprawa że Kangur się ostatnio strasznie butny zrobił, chyba mu sukcesy młodszego kolegi doskwierają :-P
16.03.2010 17:14
0
Dopóki Eclestone bedzie rządził F1 dopóty będziemy świadkami tego typu udziwnień. Jak dla mnie specyfikacja 07 i 08 była ok. Brak tankowania to zubożenie strategi wyścigowej.
16.03.2010 17:17
0
WYWALIC Ecclestona i tych wszystkich starych prykow srajacych w pampersy i spiacych na posiedzeniach. Wpuscic na stanowiska ludzi, ktorym zalezy na tym sporcie, ludzi, ktorzy naprawde wiedza, co jest dobre dla F1, a co nie... To samo mamy w PZPN, identycznie...
16.03.2010 17:23
0
Kiedyś wprowadzono tankowanie, aby urozmaicić wyścigi. Podobno się udało (choć owych czasów dobrze nie pamiętam :). Teraz zakazano tankowania, aby urozmaicić wyniki. Ktoś tu się po prostu musi mylić ;]
16.03.2010 17:31
0
Słaby jest ten nowy regulamin
16.03.2010 17:34
0
jak dla mnie to rok temu wyścig był o wiele nudniejszy :P zobaczycie w Australii będzie ciekawie :)
16.03.2010 17:35
0
23 Zakazano tankowania ze względów bezpieczeństwa (plonące rury ciągnące się za bolidami i podpalajace inne bolidy), faktem jest, że widowisko straciło na wartości....
16.03.2010 17:36
0
@11 Abu zabi ma najdłuższą prostą ze wszystkich torów i ostre dohamowanie to wolnego zakrętu, więc tam wyprzedzanie może być. @21. Przynajmniej te bolidy z 07 i 08 fajnie wyglądały, te wszystkie elementy aerodynamiczne itp. Jak pierwszy raz zauważyłem po 08 sezonie bolid z 09 to się uśmiałem :), już chyba w gp 2 fajniej wyglądają. Do tego aerodynamika z 08 sezonu pozwalała na wiele wyprzedzania, były też takie wyścigi w których więcej było wyprzedzania podczas 1, niż jak w 09 (i pewnie w 2010 r) podczas wszystkich np. spa, interlagos. Poczekajmy jeszcze do Australi jak będzie to samo co w Bahrainie to kolejny sezon popsuty. (No chyba że Kubek będzie 1 :D)
16.03.2010 17:38
0
ten sezon za bardzo jest okrojony przesadzili z tankowaniem było lepiej
16.03.2010 17:39
0
19. blackacre bez limitu to jo ;d dopieo by sie działo ;d pół okrązenia na KERSie heh ;d
16.03.2010 18:42
0
Wszystkie wyścigi będą tak wyglądać. Jak ktoś zjedzie po opony to zaraz reszta bo będzie wiedzieć że nic się dzięki temu nie zmieni
16.03.2010 18:42
0
Płaczecie na zakaz tankowania a FIA nie miała nic do tego. To zespoły same chciały jego zniesienie by nie wozić całego potrzebnego sprzętu do tego i by było bezpieczniej. Wyścigi już w zeszłym roku były monotonne a tankowanie było. Tu trzeba innych rozwiązań.
16.03.2010 18:43
0
jakby nawet zjechali 10 razy to tak samo bedzie to wyglądało
16.03.2010 18:47
0
Historia się powtarza tylko dwa zespoły walczą w danym sezonie o majstra
16.03.2010 19:14
0
Marudzicie, wyścig był nudny ale i tak ciekawszy jak zeszłoroczny. Tory Pana Tilkego są do bani i tyle. Wszystkie nowe tory są po prostu płaskie, szerokie i teoretycznie urozmaicone, ale po prostu nuuuudne. Walencja przebija wszystko. Na dwa GP które się tam odbyły najciekawszym momentem było wkręcenie się torebki foliowej w bolid BMW, Hungaroring, wprawdzie nie spod ręki Tilkego jest równie beznadziejny. Marudzicie na Monaco, ale na Monaco jest prwie zawsze ciekawie, prawie co roku coś się tam dzieje. Po prostu brak wyprzedzania w ostatnich latach to wina torów. Weszły jakieś powalone Turcje, Singapury, Hiszpanie, na dokładkę stare tory wykastrowali jak Hockeheim z tymi prostymi w lesie. Nowy tor w Yenogram to będzie totalna porażka, wygląda jakby go trzylatek nabazgrał. Tor w Indiach to kolejne antywyprzedzaniowe cudo, o Moskwie nawet nie warto wspominać. Inna sprawa że do wyprzedzania trzeba jednak też talentu. Sennie było obojętne jaki tor, obojętne jaki bolid, szybki czy wolny zakręt, on to potrafił. Wybaczcie ale obecnie nie ma kierowcy jego klasy.
16.03.2010 19:14
0
Usunięty
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się